1402-12-19

نشست علمی «از شیبانی تا گروسیوس: حقوق بین الملل کلاسیک و نوین» در دانشگاه مفید برگزار شد

گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، نشست علمی «از شیبانی تا گروسیوس: حقوق بین الملل کلاسیک و نوین» روز سه شنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲ به همت مرکز مطالعات حقوق تطبیقی و با حضور جناب آقای دکتر حسین پیران، مشاور حقوقی ارشد دیوان داوری لاهه به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد. دبیر علمی این برنامه دکتر سعید رهایی، عضو هیات علمی دپارتمان حقوق دانشگاه مفید بودند.
1402-11-16

گزارش اجمالی نشست علمی: «حس لغوی و تاثیر آن در فهم معنای واژگان»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، نشست علمی: «حس لغوی و تاثیر آن در فهم معنای واژگان» روز دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ به همت دپارتمان الهیات دانشگاه مفید برگزار شد. سخنران این برنامه که به زبان عربی ارائه شد، استاد علی کورانی از پژوهشگران برجسته حوزه حدیث بودند.
1402-11-14

انتصاب معاون پژوهش دانشگاه مفید

دکتر سیدمحمد ضیاء فیروزآبادی (متولد ۱۳۴۹، تهران) استادیار دپارتمان اقتصاد دانشگاه مفید است. ایشان كارشناسی «اقتصاد» (۱۳۷۹)، کارشناسی ارشد «اقتصاد» (۱۳۸۲) و دكتری «اقتصاد اسلامی» را در دانشگاه مفید (۱۳۹۸) گذرانده‌اند. همچنین ایشان علاوه تحصیلات پایه حوزوی، شرکت در دور های خارج فقه و اصول را نیز در کارنامه خود دارند.
1402-10-24

گزارش اجمالی نشست علمی: «ارزش و اهمیت پژوهش در مصاحف کهن قرآنی»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، نشست علمی «ارزش و اهمیت پژوهش در مصاحف کهن قرآنی (همراه با معرفی مصحف مشهد رضوی)» با ارائه دکتر مرتضی کریمی‌نیا، در تاریخ چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ از سوی مرکز مطالعات قرآن دانشگاه مفید به دو صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
1402-10-17

ساعات کار کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه مفید در ایام امتحانات پایان نیمسال اول (۱-۱۴۰۲)

به اطلاع می‌رساند، با توجه به برگزاری امتحانات پایان نیمسال اول (۱-۱۴۰۲) دانشگاه مفید در دو هفته آینده، جهت افزایش سطح خدمات و ایجاد زمینه مناسب برای بهره مندی بیشتر عزیزان از امکانات کتابخانه و مرکز اسناد، از روز دوشنبه ۱۸/دی ماه/۱۴۰۲ لغایت چهارشنبه ۰۴/بهمن ماه/۱۴۰۲ کتابخانه و مرکز اسناد از ساعت ۰۷:۳۰ الی ۱۸:۰۰ آماده ارائه خدمات خواهد بود.
1402-10-10

مرکز مطالعات قرآن دانشگاه مفید برگزار می کند

مرکز مطالعات قرآن دانشگاه مفید برگزار می‌کند نشست علمی: «ارزش و اهمیت پژوهش در مصاحف کهن قرآنی» (همراه با معرفی مصحف مشهد رضوی) ارائه کننده: مرتضی کریمی نیا (قرآن پژوه) زمان برگزاری: چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ - ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۰۰ لینک حضور مجازی در نشست: https://www.skyroom.online/ch/mofidclass/quran
1402-09-20

نشست علمی: «نقد مواجهه دولت های غربی با مسئله فلسطین – اسراییل» در دانشگاه مفید برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، نشست علمی: «نقد مواجهۀ دولتهای غربی با مسئله فلسطین - اسراییل از منظر الاهیاتی - حقوق بشری» به همت مرکز مطالعات حقوق بشر این دانشگاه در روز شنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار شد. در این نشست علمی به ترتیب دکتر محمد حبیبی مجنده و دکتر سید محمد قاری سید فاطمی (اعضای هیات علمی دپارتمان حقوق دانشگاه مفید)، دکتر مصطفی بروجردی (عضو هیات علمی دانشکده روابط بین الملل - تهران) و دکتر ابوالقاسم فنایی (عضو هیات علمی دپارتمان فلسفه دانشگاه مفید) به ایراد سخن پرداختند و دکتر سید مصطفی میرمحمدی (عضو هیات علمی دپارتمان حقوق دانشگاه مفید) نیز دبیری این برنامه را بر عهده داشتند.
1402-09-12

گفتگو درباره كتاب: «زنان باورمند در اسلام، كنار نهادن تفسيرهای پدرسالارانه از قرآن»

مركز مطالعات قرآن دانشگاه مفید، انجمن ایرانی مطالعات قرآنی و فرهنگ اسلامی و موسسه بین‌المللی حکمت برگزار می‌کنند:
1402-08-28

گفتگو با مدیر سازمان انتشارات دانشگاه مفید به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، به مناسبت «هفته کتاب و کتابخوانی» گفتگویی با مدیر سازمان انتشارات دانشگاه مفید جناب آقای محسن ابوالفتحی انجام شده است که متن آن بدین شرح است:
1402-08-24

گفتگو با رئیس کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه مفید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، به مناسبت آغاز «هفته کتاب و کتابخوانی» مصاحبه‌ای با رئیس کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه مفید جناب آقای محمد کاتبی انجام شده است که متن آن بدین شرح است:
1402-08-15

مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه مفید برگزار می‌کند

نشست علمی: «مبانی معرفت شناختی نظریه‌های عدالت اجتماعی» ارائه کننده: دکتر سید علیرضا حسینی بهشتی، عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس
1402-07-26

مرکز مطالعات حقوق تطبیقی دانشگاه مفید برگزار می‌کند

نشست علمی: «وضعیت غزه از دیدگاه حقوق بین‌الملل» سخنران: دکتر محمد حبیبی مُجنده (دانشیار و عضو هیات علمی دپارتمان حقوق دانشگاه مفید) تاریخ و زمان برگزاری: یکشنبه ۳۰ مهرماه ۱۴۰۲ - ساعت: ۱۰:۰۰ (صبح) محل برگزاری: دانشگاه مفید، زیر زمین ساختمان B، رو به روی کتابخانه و مرکز اسناد، سالن شهر زبان لینک حضور مجازی: https://www.skyroom.online/ch/mofidclass/research
1402-07-09

منشورات انتشارات دانشگاه مفید

انتشارات دانشگاه مفید در راستای پیشبرد تحقیقات علمی و پژوهشی، در زمینه‌های علوم انسانی و اسلامی، آثاری را به بازار نشر عرضه داشته، که مورد استقبال حوزویان و دانشگاهیان قرار گرفته است. بنای انتشارات یادشده بر این استوار گشته تا منشورات خود را بر اساس اسلوب علمی، که عمدتا دستاوردهای پژوهشی دانشگاهی است، منتشر نماید.
1402-07-05

ساعات کاری کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه مفید در سال تحصیلی جدید

ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳، به اطلاع اساتید محترم و دانشجویان عزیز می‌رساند جهت افزایش سطح خدمات و ایجاد زمینه مناسب برای بهره مندی بیشتر گرامیان از امکانات کتابخانه و مرکز اسناد، ساعت کاری این واحد از روز شنبه مورخ ۰۸/مهرماه/۱۴۰۲ از ساعت ۰۷/۳۰ الی ۱۷:۳۰ خواهد بود.
1402-05-01

گزارش اجمالی نشست علمی: «بررسی فقهی هتک حرمت مقدسات»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، در پی هتک حرمت به قرآن مجید در کشور سوئد، مرکز مطالعات قرآن دانشگاه مفید با همکاری انجمن قرآن‌پژوهی حوزه علمیه قم، نشستی علمی با عنوان: «بررسی فقهی هتک حرمت مقدسات» را در تاریخ ۲۱ تیرماه ۱۴۰۲ و با سخنرانی آیت الله محمدحسن ربانی بیرجندی از اساتید خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان، برگزار نمود.
1402-04-27

– آیین رفتاری اساتید دانشگاه مفید

به منظور تحقّق اهداف عالیۀ مندرج در اساسنامۀ دانشگاه مفید و منویّات مؤسس فقید این بنیان، آیت الله العظمی سیّدعبدالکریم موسوی اردبیلی (رضوان الله تعالی علیه) و همچنین به منظور بهبود، ارتقاء و دستیابی به بالاترین سطح استانداردهای علمی و اخلاقی، اساتید دانشگاه مفید خود را پایبند به این آیین رفتاری می دانند. آیین پیش‌رو برپایۀ اصول اخلاق حرفه‌ای و اسلامی تدوین شده و شامل کلیّۀ اساتید، اعم از اعضای هیأت علمیِ دپارتمان ها، اساتید مدعو و سایر افرادی که به نحوی در امر آموزش دانشجویان دخیل هستند، می‌گردد.
1402-04-25

انتخاب دوفصلنامه بین‌المللی «حقوق بشر» دانشگاه مفید به‌عنوان نشریه برتر جشنواره فارابی در سال ۱۴۰۲

انتخاب دوفصلنامه بین‌المللی «حقوق بشر» دانشگاه مفید به‌عنوان نشریه برتر جشنواره فارابی در سال ۱۴۰۲ به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، «دوفصلنامه بین المللی حقوق بشر» […]
1402-04-24

عدم ارائه خدمات عمومی کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه مفید تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۲

عدم ارائه خدمات عمومی کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه مفید تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۲ اساتید محترم، همکاران گرامی و دانشجویان عزیز به اطلاع می‌رساند، با […]
1402-03-23

ساعات کار کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه مفید در ایام امتحانات

ساعات کار کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه مفید در ایام امتحانات با توجه به برگزاری امتحانات خردادماه، به اطلاع می‌رساند جهت افزایش سطح خدمات و ایجاد […]
1402-03-17

مرکز مطالعات حقوق تطبیقی دانشگاه مفید برگزار می‌کند

به اطلاع می‌رساند، اولین نشست علمی طرح نظام جامع حقوقی اسلام با عنوان: «مفاهیم فقه و شریعت، ادوار فقه و مهمترین مکاتب فقهی» به همت مرکز مطالعات تطبیقی دانشگاه مفید برگزار می گردد.
1402-03-09

نشست علمی: «عدالت در اقتصاد سیاسی هایک» در دانشگاه مفید برگزار می‌شود

به اطلاع می‌رساند نشست علمی: «عدالت در اقتصاد سیاسی هایک» به همت مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه مفید برگزار می‌شود سخنران: دکتر یدالله دادگر، عضو هیات علمی […]
1402-03-07

نمایشگاه تازه‌های خرید کتاب دانشگاه مفید – خرداد ماه ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، با توجه به برگزاری سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در اردیبهشت ۱۴۰۲ و حضور کتابخانه و مرکز اسناد در این نمایشگاه، جهت آشنایی اساتید و دانشجویان گرامی با تازه‌های انتشار، از روز شنبه ۱۴۰۲/۰۳/۰۶ به مدت یک هفته نمایشگاهی از آثار خریداری شده در محل کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه مفید بر پا شده است. آثار به نمایش گذاشته شده در مجموع از ۱۲۸ ناشر خریداری شده‌اند و شامل بیش از ۷۰۰ عنوان کتاب در قالب بیش از ۹۰۰ جلد کتاب در زمینه‌های مختلف علوم انسانی است. این کتب بعد از طی فرایندهای تخصصی کتابخانه و مرکز اسناد، ان شاء الله در مدت معقولی بعد از برگزاری نمایشگاه، به مخزن اصلی کتابخانه و مرکز اسناد اضافه خواهند شد و برای امانت در دسترس اعضای محترم قرار خواهند گرفت.
1402-03-01

نشست علمی: بررسی کتاب «تشیّع در آمریکا» در دانشگاه مفید برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، نشستی علمی پیرامون کتاب «تشیّع در آمریکا» روز شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ با همکاری معاونت پژوهشی و مرکز مطالعات قرآن در محل دانشگاه مفید به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
1402-02-05

گزارش اجمالی نشست علمی: «اعجاز قرآن از جهت جاذبه شنیداری آن»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید نشست علمی: «اعجاز قرآن از جهت جاذبه شنیداری آن» با همت مرکز مطالعات قرآن روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ به صورت حضوری و مجازی برگزار شد. ارائه‌ کننده این نشست خانم دکتر زهرا اخوان صراف بودند که مقاله‌ای در همین باره به قلم ایشان در شماره سوم مجله دین و دنیای معاصر (بهار و تابستان ۱۴۰۱) با عنوان «بازنگری در فوران آوایی و جاذبه‌های شنیداری قرآن به‌مثابه معجزه» منتشر شده است.
1402-01-19

نشست علمی: «اعجاز قرآن از جهت جاذبه شنیداری آن» در دانشگاه مفید برگزار می گردد

به اطلاع می‌رساند نشست علمی: «اعجاز قرآن از جهت جاذبه شنیداری آن» به همت مرکز مطالعات قرآن دانشگاه مفید برگزار می‌شود.
1402-01-19

سلسله نشست های دینداری قرآنی – برهانی و مخالفان آن برگزار می شود

به اطلاع می‌رساند سلسله نشست های علمی: «دینداری قرآنی - برهانی و مخالفان آن » به همت مرکز مطالعات قرآن دانشگاه مفید برگزار می‌شود.
1401-11-19

نشست علمی «مفهوم عدالت از منظر ثقلین» در دانشگاه مفید برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، نشست علمی «مفهوم عدالت از منظر ثقلین» به همت مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه مفید و با سخنرانی دکتر عباس میرآخور و دبیری علمی دکتر سیدضیاءالدین کیاءالحسینی (عضو هیات علمی دپارتمان اقتصاد دانشگاه مفید) روز یکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ در دانشگاه مفید برگزار شد.
1401-11-08

نشست علمی «آشنایی با سنگ نبشته‌های عربستان در دوران باستان و اسلام آغازین» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، نشست علمی «آشنایی با سنگ نبشته‌های عربستان در دوران باستان و اسلام آغازین و پی آمدهایشان برای دین پژوهی» با همکاری مرکز مطالعات قرآن دانشگاه مفید و انجمن مباحثات قرآنی روز چهارشنبه ۲۸ دیماه ۱۴۰۱ در محل دانشگاه مفید برگزار شد.
1401-10-28

برقراری دسترسی به ۱۸۰۰ پایگاه بین المللی مقاله، کتاب، پایان نامه و اسناد لاتین

با توجه به نیازهای موجود و رعایت سطح مناسب خدمات مرجع و در راستای گسترش خدمات دیجیتالی کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه مفید جهت تکمیل حلقه دریافت نسخ دیجیتالی اسناد علمی
1401-10-21

نشست علمی «حقوق بین الملل در کتاب دعائم الاسلام» در دانشگاه مفید برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، ششمین نشست از سلسله مباحث مبادی و مبانی حقوق بین الملل (دین و حقوق بین الملل) با عنوان «حقوق بین الملل از دیدگاه قاضی نعمان مغربی در کتاب دعائم الاسلام» توسط مرکز مطالعات حقوق تطبیقی و با سخنرانی دکتر سعید رهایی و دبیری علمی دکتر سیدمصطفی میرمحمدی، روز دوشنبه ۲۸ آذرماه ۱۴۰۱ در دانشگاه مفید برگزار شد.
1401-10-20

نقد کتاب «موانع نکاح در فقه امامیه» در دانشگاه مفید برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، دومین نشست علمی از سلسله مباحث حقوق خانواده در پرتو آموزه‌های اسلامی با عنوان جلسه نقد و بررسی کتاب: «رسالة فی اسباب التحریم النکاح» یا «موانع نکاح در فقه امامیه» توسط دپارتمان الهیات و با همکاری مرکز مطالعات حقوق تطبیقی دانشگاه مفید در روز یکشنبه ۴ دی ماه ۱۴۰۱ در محل این دانشگاه برگزار شد.
1401-10-18

نشست علمی «معیار‌های تعیین مصلحت كودك» در دانشگاه مفید برگزار شد

نشست علمی «معیار‌های تعیین مصلحت كودك» در دانشگاه مفید برگزار شد اولین نشست از سلسله مباحث حقوق كودك و آموزه‌های اسلامی با عنوان «معیار‌های تعیین مصلحت […]
1401-10-13

– ساعت کاری کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه مفید در ایام امتحانات پایان ترم

به اطلاع اساتید ارجمند و دانشجویان عزیز دانشگاه مفید می‌رساند، با توجه به نزدیک شدن امتحانات پایان ترم، کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه جهت افزایش سطح خدمات و ایجاد زمینه مناسب برای بهره مندی بیشتر بزرگواران، در طول ایام برگزاری امتحانات (از شنبه ۱۷ دی ماه الی چهارشنبه ۵ بهمن ماه) از ساعت ۰۷:۳۰ الی ۱۸:۰۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده ارائه خدمات است. علاوه بر این، کتابخانه و مرکز اسناد در دو روز پنجشنبه ۲۲ و پنجشنبه ۲۹ دی ماه از ساعت ۸:۰۰ صبح الی ۱۶:۰۰ برای ارائه خدمت به مراجعان محترم برقرار خواهد بود.
1401-09-26

مرکز مطالعات حقوق تطبیقی دانشگاه مفید برگزار می کند

به اطلاع می‌رساند، نشست علمی «حقوق بین الملل از دیدگاه قاضی نعمان مغربی در کتاب دعائم الاسلام» به همت مرکز مطالعات حقوق تطبیقی دانشگاه مفید برگزار می‌گردد.
1401-09-21

برنامه های معاونت پژوهش دانشگاه مفید به مناسبت هفته پژوهش

ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و عرض تبریک به تمامی پژوهشگران خدوم ذیلا اطلاعیه برنامه های هفته پژوهش که توسط معاونت پژوهش دانشگاه مفید برگزار می گردد به اطلاع می رسد:
1401-09-16

اولین نشست از سلسه نشست‌های عدالت برگزار می‌شود

به اطلاع می رساند، اولین نشست علمی از سلسله نشست‌های مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه مفید در باب «عدالت» برگزار می‌شود. این نشست با موضوع «موضوع شناسی» برگزار خواهد شد.
1401-07-25

نشست علمی معرفی کتاب: «چیستی زبان دین از دیدگاه اندیشمندان مسلمان» برگزار می گردد

به اطلاع می رساند، نشستی علمی پیرامون معرفی کتاب: «چیستی زبان دین از دیدگاه اندیشمندان مسلمان» به همت مرکز مطالعات قرآن دانشگاه مفید و با همکاری […]
1401-04-15

همایش رونمایی و بازخوانی تفسیر «در مکتب قرآن» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، آیین رونمایی و بازخوانی تفسیر ۶ جلدی «در مکتب قرآن» از آثار آیت الله شهید دکتر بهشتی روز پنجشنبه ۹ تیرماه ۱۴۰۱ با همکاری مرکز مطالعات قرآن دانشگاه مفید در محل موسسه فهیم برگزار شد. این همایش نیم روزه با حضور دکتر سید محمدرضا بهشتی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران، دکتر سید علیرضا بهشتی، عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس، حجت الاسلام کاظم قاضی زاده، استاد حوزه علمیه قم، حجت الاسلام محمدعلی مهدوی‌راد، استاد حوزه علمیه قم، حجت الاسلام سید محمد علی ایازی، استاد حوزه علمیه قم، دکتر محمدکاظم شاکر، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و دکتر حامد شیواپور، عضو هیات علمی دانشگاه مفید و کارشناس علمی این همایش برگزار گردید.
1401-04-08

همایش رونمایی و بازخوانی تفسیر «در مکتب قرآن» برگزار می گردد

همایش بازخوانی و رونمایی تفسیر شش جلدی قرآن کریم با عنوان «در مکتب قرآن» از آثار شهید بهشتی (رض) با همکاری مرکز مطالعات قرآن دانشگاه مفید […]
1401-04-08

نشست علمی: «خشونت خانگی و آموزه‌های اسلامی» برگزار می گردد

مرکز مطالعات حقوق تطبیقی دانشگاه مفید برگزار می‌کند. نشست علمی: «خشونت خانگی و آموزه‌های اسلامی» زمان برگزاری: یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ ساعت: ۱۶:۳۰ علاقه مندان می‌توانند […]
1401-03-24

انتصاب مدیر مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه مفید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، دکتر سید مسعود موسوی اردبیلی در حکمی دکتر سید محمد ضیاء فیروزآبادی، عضو هیات علمی دپارتمان اقتصاد را به عنوان مدیر مرکز مطالعات اقتصاد دانشگاه منصوب کردند.
1401-03-21

گزارش اجمالی و فایل صوتی نشست علمی «قرآن: متنی منظم یا پریشان؟

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، نشست علمی «قرآن: متنی منظم یا پریشان؟ نگاهی نقادانه به آراء برخی از قرآن‌پژوهان معاصر شبه قاره» روز سه‌شنبه ۳ خردادماه ۱۴۰۱ به همت مرکز مطالعات قرآن دانشگاه مفید و با همکاری دپارتمان الهیات بصورت حضوری و مجازی برگزار شد. سخنران این نشست جناب آقای دکتر فرهاد شفتی (قرآن‌پژوه ایرانی ساکن اسکاتلند) و دبیر علمی نشست جناب آقای دکتر حامد شیواپور (مدیر مرکز مطالعات قرآن و عضو هیات علمی دپارتمان الهیات) بودند.
1401-03-18

نشست علمی: «دیدگاه های علامه حلی و حقوق ملل» در دانشگاه مفید برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، پنجمین نشست از سلسله مباحث مبادی و مبانی حقوق بین الملل – دین و حقوق بین الملل - با عنوان «دیدگاه‌های علامه حلی و حقوق ملل» توسط مرکز مطالعات حقوق تطبیقی و با سخنرانی دکتر سیدمصطفی میرمحمدی (عضوهیات علمی دپارتمان حقوق دانشگاه مفید) در روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ در دانشگاه مفید برگزار شد. دبیر علمی نشست نیز جناب آقای دکتر سعید رهایی (عضوهیات علمی دپارتمان حقوق دانشگاه مفید) بودند.
1401-03-03

نشست علمی: «قرآن، متنی منظم یا پریشان؟» برگزار می شود

به اطلاع می‌رساند نشست علمی: قرآن، متنی منظم یا پریشان (نگاه نقادانه به آراء برخی از قرآن پژوهان معاصر شبه قاره) به همت مرکز مطالعات قرآن دانشگاه مفید برگزار می‌شود.
1401-02-25

مرکز مطالعات حقوق تطبیقی دانشگاه مفید برگزار می کند

به اطلاع می‌رساند، نشست علمی «دیدگاه‌های علامه حلی و حقوق ملل» روزچهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دانشگاه مفید برگزار می‌گردد.
1401-01-29

نشست علمی پیرامون کتاب «حقوق بین الملل اسلامی و کتاب «السیر» الشیبانی» برگزار شد

نشست علمی پیرامون کتاب «حقوق بین الملل اسلامی؛ مبانی تاریخی و کتاب «السیر» الشیبانی روز سه شنبه ۲۸ دیماه ۱۴۰۰ با حضور دکتر خالد رمضان البشیر […]
1401-01-21

نشست علمی: دیدگاه های شیخ طوسی در حقوق بین الملل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، نشست علمی «دیدگاه‌های شیخ طوسی در حقوق بین الملل» روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ به همت مرکز مطالعات حقوق تطبیقی […]
1400-12-17

گزارش اجمالی نشست علمی: نقدهای اخلاقی بازار اعضای بدن

گزارش روابط عمومی دانشگاه مغید، نشست علمی «نقدهای اخلاقی بازار اعضای بدن» با همکاری مرکز مطالعات قرآن دانشگاه مفید، گروه اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد و انجمن علمی اقتصاد توسعه منطقه‌ای ایران روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ بصورت مجازی برگزار شد.
1400-12-07

گزارش اجمالی نقد کتاب «تفسیر بایبل» به همراه فایل صوتی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، نشست علمی معرفی و نقد و بررسی کتاب «تفسیر بایبل» روز سه‌شنبه ۳ اسفند ماه ۱۴۰۰ از سوی مرکز مطالعات قرآن دانشگاه مفید و به صورت مجازی برگزار شد.
1400-11-10

گزارش اجمالی نشست های علمی: «برداشتی از مفهوم ربا»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، نشست علمی «برداشتی از مفهوم ربا بر اساس آیات و روایات و تجربه دو سده اخیر در نظام‌های مالی» با ارائه آقای دکتر امیر کرمانی عضو دپارتمان فاینانس دانشگاه برکلی آمریکا، به همت مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه مفید در دو جلسه به روزهای سه شنبه ۱۴ و سه شنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.
1400-11-04

گزارش تفصیلی نشست علمی «شیبانی و نقش او در حقوق بین الملل»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، نشست علمی «شیبانی و نقش او در حقوق بین الملل» به همت مرکز مطالعات حقوق تطبیقی دانشگاه مفید و با حضور دکتر سیدمصطفی محقق داماد (رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران) و دکتر سعید رهایی (عضو هیات علمی دانشگاه مفید) روز چهارشنبه ۸ دیماه ۱۴۰۰ به صورت مجازی در دانشگاه مفید برگزار شد. .
1400-10-26

نشست علمی پیرامون کتاب: «حقوق بین الملل اسلامی» برگزار می گردد

به اطلاع می رساند، نشست علمی پیرامون کتاب: «حقوق بین الملل اسلامی؛ مبانی تاریخی و کتاب تفسیر (السیَر) شیبانی» به همت مرکز مطالعات حقوق تطبیقی دانشگاه […]
1400-10-18

شرایط و آدرس محل های برگزاری امتحانات حضوری

با سلام و آرزوی بهروزی برای همه دانشجویان عزیز، پیرو اطلاعیه قبلی به اطلاع می‌رساند: امتحانات حضوری پایان ترم در پانزده مرکز – آمل، اراک، ارومیه، […]
1400-10-13

گزارش تفصیلی نشست علمی: «تحلیل بودجه ۱۴۰۱»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، نشست علمی «تحلیل بودجه ۱۴۰۱ با محوریت عوامل موثر بر کسری بودجه در ایران»، به همت مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه مفید و با حضور دکتر محمدرضا یوسفی شیخ رباط (عضو هیات علمی دپارتمان اقتصاد دانشگاه مفید) و سرکار خانم مهدیه شاه جمالی (دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه مفید) روز دوشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.
1400-10-12

گزارش مراسم رونمایی از کتاب «نظام مالی اسلامی»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، مراسم رونمایی از کتاب «نظام مالی اسلامی» (مجموعه مقالات همایش نکوداشت شادروان دکتر محمدنقی نظرپور) به همت مرکز مطالعات اقتصادی […]
1400-10-12

مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه مفید برگزار می کند

به اطلاع می‌رساند، مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه مفید با همکاری انجمن علمی اقتصاد اسلامی ایران نشست علمی: «برداشتی از مفهوم ربا بر اساس آیات و روایات […]
1400-10-07

مرکز مطالعات حقوق تطبیقی دانشگاه مفید، نشست علمی: «شیبانی و نقش او در حقوق بین الملل» را برگزار می نماید

به اطلاع می‌رساند، مرکز مطالعات حقوق تطبیقی دانشگاه مفید نشست علمی: «شیبانی و نقش او در حقوق بین الملل» را برگزار می‌کند.زمان چهارشنبه ۸ دی ماه […]
1400-10-04

نشست علمی: تحلیل بودجه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود

به اطلاع می‌رساند، نشست علمی «تحلیل بودجه ۱۴۰۱ با محوریت عوامل مؤثر بر کسری بودجه در ایران» به همت مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه مفید برگزار می‌گردد.
1400-09-29

حضور مرکز مطالعات حقوق تطبیقی دانشگاه مفید در همایش بین المللی روسیه با عنوان «شرایط اضطراری: چالش‌های مقررات قانونی در جهان مدرن»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، مرکز مطالعات حقوق تطبیقی این دانشگاه در راستای ارتباطات بین المللی خود، در همایش «شرایط اضطراری: چالش‌های مقررات قانونی در […]
1400-09-20

گزارش اجمالی مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد ارتحال آیت الله العظمی موسوی اردبیلی (ره)

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، مراسم گرامیداشت پنجمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی (ره)، مرجع آینده نگر و موسس دانشگاه مفید به […]
1400-09-10

گزارش اجمالی جلسه نقد و بررسی کتاب «دین و خودفرمانروایی انسان»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، جلسه نقد و بررسی کتاب «دین و خودفرمانروایی انسان» با حضور نویسنده کتاب، دکتر عبدالرحیم سلیمانی (عضو هیات علمی دپارتمان […]
1400-09-01

نشست علمی نقد و بررسی کتاب: «دین و خود فرمانروایی انسان» برگزار می شود

به اطلاع می‌رساند نشست علمی نقد و بررسی کتاب: «دین و خود فرمانروایی انسان» تألیف جناب آقای دکتر عبدالرحیم سلیمانی، عضو هیات علمی دپارتمان فلسفه دانشگاه […]
1400-08-11

کارگاه آموزشی: «شیوه نگارش گزارش کتاب» برگزار می شود

به اطلاع می‌رساند، کارگاه یک روزۀ «شیوه نگارشِ گزارش کتاب» به همت موسسه بین المللی حکمت و با همکاری دپارتمان فلسفه و مرکز مطاتلعات قرآن دانشگاه مفید روز دوشنبه ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۲:۰۰ به صورت مجازی برگزار می‌شود.
1400-07-11

انتصاب رئیس جدید دپارتمان علوم سیاسی دانشگاه مفید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، دکتر سید مسعود موسوی اردبیل رئیس دانشگاه، در حکمی دکتر محمد شفیعی را به ریاست دپارتمان علوم سیاسی منصوب کردند.
1400-05-10

دریافت رتبه Q4 از پایگاه استنادی بین المللی Scopus توسط دوفصلنامه بین المللی «حقوق بشر» دانشگاه مفید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، دوفصلنامه بین المللی حقوق بشر دانشگاه مفید که در مرکز مطالعات حقوق بشر این دانشگاه مدیریت و منتشر می‌شود، در […]
1400-04-27

نشست علمی با عنوان «عبارات دوتایی (تکرار شونده) در قرآن» برگزار می شود

به اطلاع می‌رساند، مرکز مطالعات قرآن دانشگاه مفید با همکاری انجمن مباحثات قرآنی، نشست علمی با عنوان «عبارات دوتایی (تکرار شونده) در قرآن» را برگزار می […]
1400-04-14

شرکت دانشجویان دپارتمان حقوق دانشگاه مفید در کارگاه آموزشی بین المللی: «انسان در قانون: عملکرد و دکترین مدرن» با میزبانی کشور روسیه

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، شانزدهمین کارگاه آموزشی بین المللی برای پژوهشگران حقوقی جوان، با عنوان «انسان در قانون: عملکرد و دکترین مدرن» به همت […]
1400-03-29

گزارش اجمالی نشست علمی نقد کتاب: «مبانی و اصول مصرف در اسلام»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، نشست علمی نقد کتاب: «مبانی و اصول مصرف در اسلام» در تاریخ ۲۳ خردادماه ۱۴۰۰ به همت مرکز مطالعات اقتصادی، با حضور دکتر مجتبی باقری تودشکی؛ استادیار دپارتمان اقتصاد دانشگاه مفید به عنوان ارائه کننده و دکتر مرتضی عزتی؛ دانشیار دانشگاه تربیت مدرس و دکتر سید محمد کاظم رجایی؛ دانشیارگروه اقتصاد مؤسسه امام خمینی (ره)، به عنوان ناقد و با مدیریت دکتر سید محسن سجادی؛ مدیر مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه مفید برگزار شد.
1400-03-25

گزارش اجمالی نشست علمی: «نقد و بررسی طرح قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید نشست علمی «نقد و بررسی طرح قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» در تاریخ ۵ خردادماه ۱۴۰۰ به همت مرکز مطالعات اقتصادی، با حضور دکتر ناصر الهی؛ دانشیار دپارتمان اقتصاد دانشگاه مفید و دکتر حسین عیوضلو؛ دانشیار دانشگاه امام صادق (ع) به عنوان سخنران و دکتر سید محسن سجادی؛ مدیر مرکز مطالعات اقتصادی به عنوان مدیر جلسه، به صورت مجازی برگزار شد.
1400-03-03

نشست علمی: «نقد و بررسی طرح قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران»، به همت مرکز مطالعات اقتصادی برگزار می شود

به اطلاع می رساند، سلسله نشست های نقد و بررسی طرح قانون بانکداری ایران به همت مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه مفید برگزار می شود.نشست اول: نقد […]
1400-02-29

نشست مجازی پیرامون کتاب:《حقوق اسلام و حقوق بین الملل؛ حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات》به زبان انگلیسی برگزار می شود

نشست علمی پیرامون کتاب:《حقوق اسلام و حقوق بین الملل؛ حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات》به همت مرکز مطالعات حقوق تطبیقی دانشگاه مفید، (به صورت مجازی و […]
1400-02-20

عضویت دوفصلنامۀ حقوق بشر دانشگاه مفید در کمیتۀ بین المللی اخلاق نشر «COPE»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، دوفصلنامه بین المللی حقوق بشر موفق به عضویت در کمیته بین المللی اخلاق نشر«COPE» شد.
1400-02-13

گزارش تفصیلی: نشست علمی نقد و بررسی کتاب: «خدا و الحاد جدید»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید نشست علمی نقد و بررسی کتاب: «خدا و الحاد جدید» در تاریخ ۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ به همت مركز مطالعات […]
1400-02-07

گزارش تفصیلی نشست علمی: «سند راهبردی ایران و چین، ابهامات و چالش ها»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، نشست علمی: « سند راهبردی ایران و چین: ابهامات و چالش ها» در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ به همت مركز […]
1400-01-29

نشست علمی نقد و بررسی کتاب: «خدا و الحاد جدید» برگزار می گردد

مرکز مطالعات قرآن دانشگاه مفید نشست علمی نقد و بررسی کتاب: «خدا و الحاد جدید» را روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه 1400، ساعت 13:30 به صورت مجازی برگزار می نماید.
1399-12-16

جلسه نقد و بررسی کتاب: «انتقاد دینی و سیاسی در کتاب و سنت» برگزار می گردد

به اطلاع می رساند، مركز مطالعات قرآن دانشگاه مفید نشست علمی نقد و بررسی كتاب « انتقاد دينی و سياسی در قرآن و سنت» نوشته دكتر […]
1399-11-12

انتصاب آقای دكتر سيد عبدالمطلب احمدزاده به سمت مدیر مرکز مطالعات حقوق تطبیقی دانشگاه مفید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، جناب آقای دکتر سید مسعود موسوی ‌اردبیلی ریاست محترم دانشگاه، در حکمی جناب آقای دكتر سيد عبدالمطلب احمدزاده را به […]
1399-10-22

نشست علمی: «بررسی فقهی و حقوقی اختیارات مادر در امور بانکی فرزندان زیر 18 سال» برگزار می گردد

نشست علمی: «بررسی فقهی و حقوقی اختیارات مادر در امور بانکی فرزندان زیر 18 سال: افتتاح و برداشت از حساب» به صورت مجازی برگزار می گردد.
1399-10-15

گزارش اجمالی نشست علمی: «امكان سنجی تشديد مجازات قتل فرزند توسط پدر از منظر فقهی، حقوقی و جرم شناختی»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفيد، دومين مرحله از سلسله نشست های علمی بررسی مسائل فقهی – حقوقی زنان، با عنوان «امكان سنجی تشديد مجازات قتل […]
1399-10-03

گزارش تفصیلی نشست علمی نقد و بررسی کتاب «اقتصاد كلان پيشرفته با رويكرد اسلامی»

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، نشست علمی نقد و بررسی کتاب «اقتصاد كلان پيشرفته با رويكرد اسلامی» به همت مرکز مطالعات اقتصادی دانشگاه، روز سه […]
1399-10-01

گزارش اجمالی نشست علمی: «بررسی فقهی لزوم اجازه زوج در صدور گذرنامه زوجه»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفيد، دومين مرحله از سلسله نشست های علمی بررسی مسائل فقهی – حقوقی زنان، با عنوان «بررسی فقهی لزوم اجازه زوج […]
1399-09-29

گزارش اجمالی نشست علمی:«بررسی وضعیت متغيرهای كلان در لایحه بودجه سال 1400»

به گزارش روابط عمومي دانشگاه مفيد، نشست علمی با عنوان «بررسی وضعیت متغيرهای كلان در لایحه بودجه سال 1400» به همت مركز مطالعات اقتصادی این دانشگاه، […]
1399-09-18

نشست علمی: بررسی فقهی حکم لزوم اجازه زوج در صدور گذرنامه زوجه

نشست علمی: بررسی فقهی حکم لزوم اجازه زوج در صدور گذرنامه زوجه چهارشنبه 19 آذر 1399 – ساعت: 14:30 الی 16:30 لینک ورود به جلسه: https://www.skyroom.online/ch/mofidclass/zanan
1399-09-10

نشست علمی: «بررسی فقهی – حقوقی سقوط حق حضانت مادر در صورت ازدواج» برگزار می شود

دپارتمان حقوق دانشگاه مفید با همکاری معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، نشست علمی «بررسی فقهی – حقوقی سقوط حق حضانت مادر در صورت […]
1399-09-10

کارگاه آموزشی: «علم محکم و متشابه» برگزار می شود

مرکز مطالعات قرآن دانشگاه مفید با همکاری موسسه فرهنگی – هنری کانون نشر و ترویج زبان قرآن، کارگاه آموزشی: «علم محکم و متشابه» را برگزار می […]
1399-09-09

گزارش نشست علمی: «همروی روش شناختی و روشهای ترکیبی»

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مفید، نشست علمی: «همروی روش شناختی و روشهای ترکیبی» روز دوشنبه 26 آبانماه 1399 در دانشگاه مفید برگزار شد. در این […]